به گزارش قدس آنلاین طبق گزارش اداره ملی آمار انگلیس (ONS)، مردم این کشور در ایام کریسمس امسال کمتر خرج کردند و فروش بخش خرده فروشی در ماه دسامبر نسبت به ماه قبل از آن شاهد کاهش ۳.۲ درصدی بود.
این اداره توضیح داد که فروش ماه نوامبر به دلیل تخفیفهای جمعه سیاه، به ویژه در حجم فروش فروشگاههای غیرغذایی، که افزایش ۲.۷ درصدی را برای این ماه ثبت کردند، تقویت شده است.
فروش در این دسته در ماه دسامبر ۳.۹ درصد کاهش یافت که نشان میدهد بریتانیاییها هزینههای کریسمس خود را از قبل برنامه ریزی کرده بودند.
بر اساس این گزارش، به استثنای ارقام نوامبر، فروش بریتانیا کاهش یافته است، به طوری که سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ نسبت به فصل قبل ۰.۹ درصد کاهش داشته است.
به گفته اداره ملی آمار انگلیس، ارقام کلی فروش در بریتانیا طی سال گذشته میلادی به طور کلی ۲.۸ درصد کاهش یافت و به پایینترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسید.
این تصویر تاریک از اقتصاد به نگرانیها درباره رکود دامن میزند، به طوری که بیشترین کاهش هزینهکردها از ژانویه ۲۰۲۱ یعنی زمانی که به شدت تحت تاثیر محدودیتهای کرونایی بود، در دسامبر ثبت شده است.
فروش فروشگاههای مواد غذایی نیز در این کشور طی ماه گذشته میلادی ۳.۱ درصد در مقایسه با نوامبر کاهش یافته است.
جرمی استرن، مدیر سابق کوکاکولا در اروپا و مدیر عامل کنونی آژانس تبلیغاتی "پرومو وریتاس" در این باره گفت: اگرچه در مورد کاهش شدید خرده فروشی در کریسمس، نگرانی زیادی وجود داشته است اما نتایج سوپرمارکتها طرحی برای موفقیت این بخش ارائه کرده است.
رکود اقتصاد انگلیس می تواند فشار بیشتری را بر بانک مرکزی این کشور وارد کند تا به منظور تقویت اقتصاد، نرخ های بهره را زودتر از آنچه که برنامه ریزی شده کاهش دهد.
انتهای پیام/
نظر شما